19 Aralık 2010 Pazar

Etnik Dillerde Livaneli Şarkıları- ZÜLEYHA



Bu aralar ne zaman boş bir vakit bulsam, kulaklıkları takıp tek bir albüm dinliyorum. Züleyha'nın  etnik dillerde Livaneli şarkılarını söylediği albümü.  Gözlerimi kapatıp albümü dinliyorum. Müziklerin  akışı ile Züleyha'nın duru ve güçlü sesi birbirine o kadar uyum içinde akıyor ki, nehir akışı gibi bir çırpıda albüm bitiyor. Ben her seferinde bitmesin istiyorum. Albüm Anadolu'nun etnik dillerinde söylenmiş şarkılardan oluşuyor. Ermenice, Zazaca, Lazca, Hemşince, Kürtçe bunlardan sadece birkaçı. Nefesim nefesime şarkısının Ermenicesini o kadar güzel söylemiş ki Ermenice bilmeme rağmen müziğin güzelliğinden, Züleyha'nın duygulu buğulu sesi sayesinde her dinlediğimde gözlerim doluyor. Beni geçmişe götürüyor. Züleyha benim çok yakın dostumun yakın arkadaşı oluyor. Dostum sayesinde Züleyha'yı tanıyorum. Züleyha üç yıl Zülfü Livaneli'nin asistanlığını yaptıktan sonra Livaneli'nin desteğiyle bu albümü yaptı. Zülfü Livaneli albümde sanat yönetmenliğini üstlendi ve Müziklerin güzelliği karşısında üstadı ne kadar tebrik etsek sanırım azdır. Züleyha'nın  Bu albüm sürecinde yaşadığı  sıkıntılar sonunda son buldu ve şu an her yerde onun sesi dinleniyor. Yaşı çok genç olmasına rağmen, temiz yüreği, güçlü sesi ve iyi niyeti ile son zamanlara damgasına vuracağını gönülden inanıyorum.  Yolun açık olsun Züleyha'cığım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder