12 Ocak 2012 Perşembe

Bu aralar okuduklarım:)

Kitap klubumuz için bu ay Fransız yazar Le Clezio'nun kitabını okuyoruz. Cumartesi bu kitabı konuşmak için biraraya geleceğiz. Ben halen kitabı bitiremedim. Çünkü kitap bir türlü beni kendisine çekemiyor. İçine giremiyorum. Her kitabın ruhu olduguna inanan ben, bu kitabın da henüz okumam için zamanı gelmediğini düşünmekteyim fakat  kitabı görevmişcesine de bitirmek zorundayım. Kitabın yorumunu daha sonra buraya yazacağım. Aslında bu sene kitap klubu için okuduğumuz üçüncü kitap ama ben hiçbirini sizinle paylaşmadım. En kısa zamanda telafi etmem lazım:) Bu kitabın dışında Virginia Woof'un Ms. Dalloway adlı kitabını okumaktayım. Woolf'un hikayeleri kolayca okunabilse de, romanlarını okumak açıkcası zor. Tüm dikkatinizi kitaba vermeniz gerekiyor. Başka bir şey düşünmenizi, dinlemenizi istemiyor.:) Bunun yanı sıra son olarak da Wilkie Collins'in Beyazlı Kadın adlı kitabını okumaya devam etmekteyim. Tezden ara verdiğim zaman hemen çikolata  ya da televizyon molası gibi kitabı okuyorum:) Bu aralar tatlıyla da başım dertte ama bu konuya hiççç girmek istemiyorum. Bu aralar siz neler okuyorsunuz?

7 yorum:

  1. Ben bu aralar Zemberek Kuşunun Güncesini okuyorum. Haruki Murakami. Çok da keyifli devam ediyor.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, yakın bir arkadaşım da aynı kitabı okuyor. İmkansızın Şarkısı'ndan aldıgı tadı bundan alamadığını söylüyor.

    YanıtlaSil
  3. okumuyorum ben onu, bitireli çok oldu:D

    woolf zorlu bir süreçmiş canım hakkaten de kafanı ona vermek gerekiyor. benim gibi metrobüste metroda kitap okuyana göre değil pek.

    ben bu ara herkese ama herkese patti smith'in çoluk çocuk kitabını öneriyorum. öylesine güzeldi ki

    YanıtlaSil
  4. Umarım gecenin bir saati geç yazılmış bir yoruma içerlemezsiniz.
    Merhaba ya da iyi geceler. Kitap kulübünüz tarafından sevilmeyen "Göçmen Yıldız" önemli bir eser. Faulkner-vari bir dili olduğundan biraz ağırdır. Konu her ne kadar ucuz olsa da kurgu ve dil sağlamdır. Çeviriden kaynaklı da sevmemiş olabilirsiniz. Kendisini ölüme kendi elleriyle teslim edenler listemin en başlarında yer alır Virginia Woolf. "Deniz Feneri" ve "Dalgalar" şiddetle okunasıdır...
    "Beyazlı Kadın" ı henüz okumadığım için şimdilik umarım beğenmişsinizdir temennisi ile Murakami gerçek bir caz resitalidir adeta. Bütün eserlerinde müzik alt fonda size eşlik eder. "Haşlanmış Harikalar Diyarı Ve Dünyanın Sonu" kurgu, dil ve anlatım açısından vardığı son noktadır.
    Patti Smith için arkadaşınıza katılıyorum.
    Eğer sorunuza cevap olacaksa yaklaşık bir saat önce Selçuk Altun' un "Yalnızlık Gittiğin Yoldan Gelir" kitabını bitirdim. Gereksiz uzatmalara düştüyse de Selçuk Altun okuyan bir yazar. Sanatbilen, kitapçokseven bir adam. Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık Yönetim Kurulu Başkanı. Doğru bir yerde. Kitap-lık ta yazıları çıkıyor. Kült bir yazar olamasa da her zaman okunacak bir yazar olarak kalacak...
    Saygıyla, Sevgiyle...
    Ömür

    YanıtlaSil
  5. Merhaba, yorumlarınız için tesekkürler, Ben de size Beyazlı Kadın'ı tavsiye ederim. Bir ingiliz edebiyatı hayranı olarak bunu mutlaka okumanızı öneririrm. Son söylediğiniz kitabı okumuştum ama neredeyse 7 yıl olmuştur. SelçUK Altun'un bir kitabı daha vardı. Adını şimdi hatırlamıyorum. Bunu bitirdikten sonra onu da okuyacaktım ama sonra vazgeçtim, nedenini bilmiyorum. Fakat kitapla ilgili hatırladığım genç bir adamın aşkını anlatıyordu sanırım, kitabı bittiğinde yazarın ne kadar alt yapısı saglam oldugunu anlıyordunuz. Benim kitapla ilgili aklımda kalanlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Beyazlı Kadın" listeye alınmıştır bir İngiliz-Amerikan edebiyatı takipçisi olarak. Selçuk Altun altyapısı olan bir yazar ama kendini yaratmış veya aşmış biri değil. Yerli edebiyat için; Hasan Ali Toptaş, Barış Bıçakçı, Hakan Günday, Nurdan Beşergil, Cem Kalender, İhsan Oktay Anar, Sema Kaygusuz, Ayşegül Devecioğlu,Mine Söğüt, İbrahim Yıldırım, Murat Uyurkulak, Mahir Öztaş, Leyla Erbil, Cahide Birgül, Bilge Karasu, Vüs'at o. Bener, Tezer Özlü ve Aslı Erdoğan ilk aklıma gelenler. Bir de tanınmayanlardan var bir kaç kişi, sonra yeraltı edebiyatı var yine az sayıda onlara da sıra gelir umarım...
      Sevgiyle, Saygıyla...

      Sil
  6. İhsan Oktay Anar'ı çok severim keza Hasan Ali Toptaş'ı da. Aslı Erdoğan'ın bir kitabını okumuştum. Barış Bıçakçı ve Hakan Günday'ı okuma listeme almıştım. Saygılar

    YanıtlaSil