5 Aralık 2013 Perşembe

İngiliz Edebiyatından Seçmeler


Merhabalar, eskisi gibi blogda fazla yazı yazmadığımın farkına vardım ve bu duruma son vermek adına okuyacağım kitaplar hakkında birkaç şey yazmak istedim. Geçen ay yakın dostlarımdan Selmin Abla'ya bir öneride bulundum. Yıllardır süren dostluğumuzda ortak  birçok yanımız var. Bunlardan biri kitaplar ve diğeri ise ingiliz edebiyatına olan düşkünlüğümüz. Bu yıl İngiliz Edebiyatından seçmeler okumaya karar verdik ve güzel bir liste hazırladık kendimize. Kenarda köşede kalmış victoria dönemi yazarlarından tutun da günümüz yazarlarına kadar uzanan uzun bir liste oluşturduk. İlk kitabımız ise John Fowles'ın unlu kitabı Fransız Teğmenin Kadını. Lise yıllarımdan beri okumak istediğim ama bir türlü okuyamadığım bir kitap olur kendisi. 15 yıllık aradan sonra okumaya başladım:) Selmin ablanın da buna benzer bir hikayesi varmış.  Selmin abla kitabı bitirdi ama ben henuz bitirmedim. Bu aralar okuduğum en iyi kitaplardan biri diyebilirim. Edebi anlamda zevk almanın yanı sıra dönemin ingiliteresi konusunda da bir hayli bilgi edinmemize yol açan bir kitap. Bilmiyorum içinizde okuyan var mı? eğer okuduysanız yorumlarınızı merakla bekliyorum. Önümüzdeki ay ise Howards End'i okuyacağız. Bu kitap için de sabırsızlanıyorum. Sanırım liste guzel olunca sabırsızlanma kat sayısı gunden gune artıyor. Herkese iyi okumalar diliyorum ve ingiliz edebiyatı ile ilgili önermek istediğiniz kitap varsa lütfen yazın. 



Sevgiler

Bellanomisma

2 yorum:

  1. Çok kıskandım. İngiliz edebiyatı hayranı değilim gerçi ama:)) Ben geçen sene yaptığım Amerikan edebiyatı listemde hala ilerleyemedim mesela:( DC'de çok ünlü bir sahaf varmış, haftasonu oraya gidip bir kitap almayı düşünüyorum. Evet sadece bir tane alacağım:)

    Blog yazılarına nedense ben de çok uzun süre ara verdim, galiba yazacak çok bir şey yok:( Neyse ki buraya gelince yazacak çok şey oldu:) Sen de kitapları yaz. Bekliyorum

    YanıtlaSil
  2. sezencim, ingiliz edebiyatını sevmediğini biliyorum ama bu kitabı okumanı tavsiye ederim. Yazar victoria dönemini anlatırken bir yerde de o dönemi ironi yaparak eleştiriyor. Biz çok sevdik, gerçi benim henuz bitmedi ama. Sahaf notlarını paylaş mutlaka. Sanırım insan farklı bir yere gidince daha fazla yazma ihtiyacı oluyor. Bitince kitapla ilgili ayrıntılı bilgi yazacağım. Sen de yazılarına devam et.

    Öperim, sevgiler.

    YanıtlaSil