28 Ağustos 2010 Cumartesi

Just Like Heaven- Cennet gibi

Fransız Yazar Marc Levy bu yıl favori yazarım oldu. Birbirimize söylemediğimiz onca şey adlı kitabıyla başlayan okuma serüvenim, Neredesin adlı kitabıyla devam etti. Marcy Levy'nin en çok okumak istediğim kitabı ise Keşke Gerçek Olsa ile bu kitabın devamı olan Sizi Tekrar Görmek adlı iki kitap benim favorilerim arasında yer almaktadır. Cumartesi akşamı evde boş boş oturmaktansa film izlemeyi tercih ettim. 2005 yapımı Cennet Gibi adlı filmi izlemeye karar verdim. Filmi izlerken Marc Levy'nin kitabına ne kadar benziyor dedim. Kitabı okumadım ama kitabın arka kapağındaki özetini ve kitapla çıkan yorumları okudum. Film bittiğinde merakla yönetmenine ve senaryosuna bakarken evettt:(( doğru tahmin kitap Marc Levy'nin kitabından esinlenilmiş:( Bende artık direk ikinci kitaptan başlarım. Belki de ilk kitabı da okurum. Kitabı okumadığım için, şurası olmamış, ben olsam böyle çekmezdim diyemiyorum.

Film, Bekar, yoğun bir iş temposuna kendi kaptırmış Doktor Elizabeth ile başlar. David ise yalnızları oynayan ve bunalımlı bir karakterdir. Elizabeth ile yolları, Elizabeth'nin dairesini kiralaması ve bir gece Elizabeth'i karşısında görmesiyle başlar. Elizabeth, David'i Hırsız, David Elizabeth'i ruh hastası sanır. Trajikomik bir film olan Cennet Gibi, güzel kurgusuyla izleyici ekrana bağlıyor. Duygusal, komik hafif mistik bir konusu olan Cennet gibi izlenmeye değer diyorum. Fazla ayrıntı vermek istemiyorum. Filmin sihrini bozulmasın:)

6 yorum:

  1. Bence kitabı mutlaka okumalısınız. Kitaptaki tüm güzel detaylar filmde yok edilmiş ve sanki aceleye getirilmiş gibi maalesef.

    YanıtlaSil
  2. Bende okumayı istiyorum, ama filmden sonra kararsız kaldım. Siz ikinci kitabını da okudunuz mu?

    YanıtlaSil
  3. Evet, 2. kitabı da okudum. İlki kadar olmasa da güzeldir :) Marc Levy'nin kitaplarını, masal anlatışını severim ve büyük çoğunluğunu okudum. Bu nedenle tavsiye ederim, kitabı mutlaka okuyun.

    YanıtlaSil
  4. tamam o zaman:) sizi dinleyeceğim ve en kısa zamanda ikisini alıp okuyacağım. Bende Marc Levy'nin iki kitabını okumuştum. Hayran kalmıştım. Özellikle "Birbirimize söylemediğimiz Onca Şey" kitabını çok beğenmiştim:)

    YanıtlaSil
  5. şu anda mmxpremier kanalında film başlayacak konusunu okurken aa okudum ben bunu dedim ve netten araştırırken sizin bloğunuz çıktı karşıma,, kitabın devamı oldugunu bilmiyordum,, okuma listesine alındı ve guzel bloğunuzu keşfetmiş oldum,, sevgilerle !!

    YanıtlaSil
  6. Güzel yorumlarınız için çok tesekkür ederim. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil