5 Ekim 2010 Salı

Kingdom of Heaven- Cennetin Krallığı



Bugün sabahtan Osmanlıca kursum vardı, ama ben dünden çok yorgun olduğum için gidemedim. Bir güzel uyudum. Zaten ilk günüydü, bir şey yaptıklarını düşünmüyorum. Kalktığımda ne zamandır aklımda olan bir filmi bilgisayara koyup izledim. Cennetin Krallığını tarihçi ve arkeolog olan arkadaşlarım izlemişler ve hayran kalmışlar, hatta bir arkadaşım izlemem için bana dvd vermişti ama ben o zamanlar vakit darlığından izleyemedim ve geri verdim. Başucuma bitki çayımı, mandalinamı ve suyumu aldım. Yerimden kalkmamak için cep ve ev telefonunu da yanıma koydum. Filmi çok beğendim, izleyenlerin anlattığı kadar varmış. İki saat ne çabuk geçti anlamadım. Ridley Scott yine iyi iş çıkarmış diyorum. Filmin konusu Haçlı Seferleri ve Kudüs. Ortaokul ve Lise Tarih kitaplarında Kutsal Haçlı birliği ve Haçlı Seferlerini ne kadar çok okumuştuk.  Bu filmde bunun üzerine kurulıu ilk başta Tanrı adına kurulan bu birlikler, kutsal topraklara gidip orada yıllarca kaldıktan sonra, işin Tanrısallık boyutunu bırakıp, direk toprak, şan ve şöhret sevdasına kapılmışlardır. Antik Dönemden beri kutsal sayılan ve sürekli ele geçirilmeye ugraşılan Kudus için ne kadar çok kan döküldü kim bilir. Romalılar, Hristiyanlar, Yahudiler, Araplar birbirinden farklı dinlere ve ırklara mensup bu topluluklar Kudus için mücadele etmişler. Çünkü orası Cennetin Krallığı olarak bilinmekte. Filmde Selahiddin Eyyubi ile Hristiyanların Kudus mücadelesi anlatılmaktadır. Film gerçekten çok güzel. Ben açıkcası çok beğendim. Hem kurgu hem de görsellik açısından gayet güzeldi. Kaçırmayın izleyin derim. Şimdiden iyi seyirler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder